Присвоєння об’єкта нерухомого майна адреси

Присвоєння поштової адреси

Коли необхідно отримати адресу земельній ділянці

Присвоєння поштової адреси доволі популярна послуга під час початку будівництва, або по завершенню. Поділ чи об’єднання земельних ділянок також є одним із випадків коли необхідно змінити чи присвоїти новій земельній ділянці адресу.

Але мало хто знає як вона присвоюється і для чого вона потрібна насправді.

Насамперед адреса необхідна для укладання договорів з комунальними службами де потрібно мати присвоєну адресу. Підключення світла, води, газу без поштової адреси не можливо. Зареєструватися за місцем проживання або перебування без присвоєної адреси також є проблема.

Присвоєння поштової адреси – це унікальний набір ідентифікатор для фіксації об’єкта нерухомого майна.

Для якісного обліку земельних ділянок, споруд або об’єктів нерухомого майна потрібно присвоювати поштові адреси.

Умови для присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна з 01 липня 2019 року є:

  1. Зміни в адміністративно-територіальному устрої;
    зміна назви адміністративно-територіальної одиниці, вулиці або назви гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об’єкта;
  2. Об’єднання та поділ вулиць;
  3. Об’єднання, поділ об’єкта нерухомого майна, виділення частки з об’єкта нерухомого майна;
  4. Упорядкування нумерації об’єктів нерухомого майна.

Яким об’єктам присвоюються поштові адреса

Яким об’єктам нерухомого майна, можливо присвоїти поштову адресу.

  1. Земельна ділянка;
  2. Об’єкт незавершеного будівництва;
  3. Новозбудований об’єкт нерухомого майна;
  4. Наявні об’єкти нерухомості.

В першу чергу для присвоєння поштової адреси необхідний перелік документів на розгляд. Для земельної ділянки потрібні наступні документи:

1. Копія паспорта. Для юридичних осіб витяг з ЄДР. Уповноважена особа подає при наявності оригінала довіреності.
2. Копія дозволу на розробку проєкт землеустрою або заяву на поділ (об’єднання), де йдеться про необхідність присвоєння адреси.
3. Топографічний план масштабу 1:500 погоджений с головним архітектурним відділом (ГоловАПУ) з печаткою “Придатно”.

Своєю чергою для об’єктів незавершеного будівництва потрібно надати наступний перелік документів:

1. Копія паспорта. Для юридичних осіб витяг з ЄДР. Уповноважена особа подає при наявності оригінала довіреності.
2. Документ який посвідчує право власності або користування земельною ділянкою.
3. Копія внесеної в реєстр декларації про початок підготовки або будівельних дій чи дозвіл на здійснення робіт для будівництва.
4. Характеристика об’єкта будівництва що завершилось із встановленням етапу завершення цього об’єкту до експлуатації (характеристики незакінченого будівництва виконується експертною організацією, у якої є сертифікат на надання таких послуг).
5. Топоплан, п’ятисотка масштабу 1:500 погоджена з місцевою архітектурою та завірена печаткою “Придатно”.

Якщо ви власник новозбудованого об’єкта нерухомого майна та вам потрібно присвоїти поштову адресу, Вам необхідний наступний перелік документів:

1. Копія паспорта. Для юридичних осіб витяг з ЄДР. Уповноважена особа подає при наявності оригінала довіреності.
2. Документ який посвідчує право власності або користування земельною ділянкою.
3. Завірена копія документа про прийняття його в експлуатацію.
4. Виконавче (контрольне) геодезичне знімання завершеного будівництва об’єкта погодженого с місцевою архітектурою.

Для власників існуючих об’єктів нерухомого майна яким потрібно з різних причин присвоїти адресу необхідно зібрати наступні документи:

1. Копія паспорта. Для юридичних осіб витяг з ЄДР. Уповноважена особа подає при наявності оригінала довіреності.
2. Документ який посвідчує право власності на об’єкт нерухомості або користування земельною ділянкою, у разі необхідності присвоєнні адреси об’єкта нерухомого майна, що з’явилось внаслідок розподілу або об’єднання – наявність документа на власність або користування обов’язкове.
3. Копія результату висновку технічного розподілу об’єкта майна (присвоєння адреси внаслідок поділу об’єкта нерухомого майна), підготовлено згідно з вимогами Інструкції щодо технічної можливості поділу, виділу та розрахунку часток об’єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Мінжитлокомунгоспу від 18.06.2007 року № 55, організацією або ФОП, які мають сертифікати на виконання послуг з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна.
4. План масштабу М1:500 завірений та погоджений з відповідною архітектурою міста та зареєстрованою у реєстрі містобудівного кадастру.
5. Копія наявного технічного паспорта земельної ділянки та об’єктів нерухомості.
6. Копії документів, якими затверджено присвоєння однієї адреси кількома об’єктами нерухомого майна (у разі необхідності впорядкування поштових адрес чинним об’єктам нерухомості).

Весь необхідний перелік документів передається до Центру з надання адміністративних послуг або до управління містобудування та архітектури за місцем знаходження об’єкта нерухомості. Заявником подання документі здійснюється особисто або рекомендованим листом поштою.